Isnin, 29 Jun 2015

keraguan

banyak perkara menganggu pemikiran kite.pelbagai perkara yang membuat kite confused.kenapa dalam usaha kite untuk menjauhkan diri dalam perkara melibatkan diri dan perasaan,hadirnya jiwa baru yang cuba mendekati ? kite rasa ragu-ragu ? apakah patut kite cuba berikan peluang ? atau kite harus berusaha keras untuk menutup setiap ruang di hati ? kite takut perkara lepas akan berulang kembali.atau adakah ianya seperti selalu.hanya kite seorang yang rasa perasaan itu.sedangkan sebelah pihak lagi lansung tak punya apa-apa perasaan.sebenarrnya,kite tak rasa akan hadirnya seseorang yang sanggup menerima kite dengan seadanya.dengan banyak keburukan dan kelemahan yang kite ada.kite tak rasa akan ada orang yang sanggup melaluinya dengan kite.kite tak mahu terlalu mengharap seperti dahulu.kite tak mahu terlalu mengikut perasaan seperti dahulu.kite tak mengharapkan apa-apa yang terbaik.kite cuma tidak mahu kecewa.perasaan kecewa adalah perasaan paling kite takuti.dikecewakan adalah perkara terakhir yang kite mahukan.

kite selalu terfikir.teruk sangat ke kite sebagai manusia ? kite mengaku kite bukan lah calon muslimah sejati.kite jauh sekali dari itu.kite berusaha keras untuk cuba jadi seorang islam yang baik walaupun kite tahu kite terlalu jauh untuk sampai ke tahap itu.

tapikan,kite banyak baca.lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik.
kite tahu kite bukan lah termasuk dalam kategori perempuan yang baik.kadangkala,terlalu banyak hati orang yang kite tanpa sengaja sakiti.mampukah lelaki yang baik dapat membimbing kite ke arah yang lebih baik ? masih adakah seseorang yang penyabar melayan setiap karenah kite ?

kite masih ragu-ragu dalam mencari jawapan untuk soalan yang tiada jawapan